Tuesday, February 1, 2011

خلیل


توی فرودگاه یکی صدا می‌کرد "خلیل! خلیل!” رد صدا را که گرفتم دیدم با من است – از این جمله‌ی "رد صدا را که گرفتم" خیلی خوشم می‌آید مخصوصا که بلافاصله بعدش فعل "دیدم" می‌آید؛ اینکه گردن آدم از گوشش فرمان بگیرد بچرخد و مسیر نگاه بیفتد سمت صدا ترکیب فوق‌العاده‌ای است آنقدر که می‌توانم این پست را همینجا تمام کنم - رد صدا را که گرفتم دیدم با من است و اما من که خلیل نبودم؛ توی تمام اسم‌هایی که از زمان "روسپیگری" و بعدا "زیستن در کله‌ی تباه‌شده‌ی یک اسب" بودم سرچ کردم خلیل تویشان نبود؛ به‌هر حال خلیل من بودم و باید چمدانم را باز می‌کردم مبادا با خودم مخدر یا محرک می‌داشتم؛ توی فرودگاه ایران هم وقتی به متصدی گیشه ارزی بانک گفتم از بین سه نفری که با هم آمدیم برای اکسچینج پول فقط از من کارت پرواز خواستی گفت آن دو تای دیگر سن‌و‌سال‌دار بودند و بهشان نمی‌آمد دلال باشند یعنی به قیافه‌ی من می‌آید دلال باشم؟ خلیل باشم با مواد مخدر جاسازی شده توی برسم مثلا؟

10 comments:

نسيم said...

ما چي بگيم والا. اونا بالاخره قيافه شناسن ديگه(اينجا آيكون فرار نداره(

Hasti.N said...

اینها همه عشقی‌ هستن، عشقی‌ جلوی کسی‌ رو میگیرن، عشقی‌ بازداشت می‌کنن، عشقی‌ هم اعدام می‌کنن دیگه. خوشبختانه مورد شما، خلیل جان، به همینجا ختم شده.

mahta said...

akhi :))

نگار said...

agh khalil!residan bekheyr!

MiM said...

اهلا و سهلا یا اخی !!
هل برینگ فور می مای السفارشات ؟
یا هیچی دیگه برم کشک بسابم و اینا!
اگه به هر دلیلی نتونستی بیاریشون، آره قیافت به دلال ها میخوره! :)

چاقانه ها said...

من ترجیح می دم ج ل ی ل باشتم تا خلیل .
خلیل بودن یک شکنجه تاریخی دارد اما تاریخ را که سرچ کنی چیزی برای شکنجه شدن تاریخی جلیل پیدا نمی کنی بجز پسر قوم یکی از دوستان من که کوهنوردی بود حرفه ای و در نوک قله
در اوج سرمای ابان ماه
با خودش تریا ک هم داشت .

Unknown said...

شنونده باید عاقل باشه خواهر

هوای تو said...

درادامه حرفم بنظرم برای قسمت هنری کار نمیشه تاریخ مصرفی تعیین کرد .حالا اینکه چه فیلمی دقیقآ از این قاعده پیروی میکنه بنظرم نگاه مخاطب خاص (اهل سینما)اونو تعیین میکنه .شاید مثلآ در مورد فیلم ۱۰ کیارستمی یا مثه اون بشه دقیقآ از این معیار و محدوده زمانی ومکانی(ایران) که این فیلم روبراش میسازه رو پذیرفت..
مثلآ توی فیلم نوستالژیا ویا ایثاربعقیده من تارکوفسکی بحران جهانی مد نظرشه نه فقط مشکلات داخلی یا گفتن در مورد کمتر از اون .
راستی درباه آرنوفسکی و کاراش (وکار آخرش قوی سیاه)نظرت چیه ؟
------------------
خلیل هم اسم بدی نیست شاید بشه تولیست اسامی اضافه کرد.نه؟

azade said...

khaste az sare kar ke bargashtam va ino khoondam kolli be "khalil" khandidam, hamishe shad bashi :)

Unknown said...

چرا که نه بهتم خیلی میاد