Thursday, November 8, 2012

پای در زنجیر، پیش دوستان / به، که با بیگانگان در بوستان




هوای دودآلود تهران و برهوت خاک آلود ایلام را وقتی با کسی یا کسانی باشم که دوست دارم به مراتب ترجیح می‌دهم به پاریس، نیویورک، بارسلون یا هر جای دیگر؛ به همین خاطر است که تازگی‌ها زیاد کافه‌کاما می‌روم؛ به همین خاطر است که تازگی‌ها از تهران رفتن بیزارم؛ به همین خاطر است که مدت‌هاست مسافرت نمی‌روم مگر به اجبار ماموریتی کاری؛ وقتی کسی جایی منتظرت نباشد چه کاری است بروی مسافرت؟ به همین خاطر است که از پای پرواز دبی برگشتم خانه کز کنم پشت مانیتور؛ به همین خاطر است از در ِ سفارت فرانسه برگشنم خانه آشپزی کنم؛‌ به همین خاطر است که پیشنهاد رفتن به استرالیا را رد کردم. هیچ شهری در دنیا نیست که دوست داشته باشم آنجا زندگی کنم اگر قرار است زیبایی‌هایش را تنها ببینم. هیچ زیبایی‌ای را دوست ندارم تنها ببینم به همین خاطر است که فیلم‌هایی که می‌بینم را معرفی می‌کنم کتاب‌هایی که می‌خوانم را پیشنهاد می‌کنم توی کافه‌کاما شعر می‌خوانم و به وجد می‌آیم؛ هیچ کوهی هیچ دشتی هیچ برجی هیچ خیابانی دیدن ندارد آدم‌هاست که دیدن دارند فقط آدم‌ها
 .

Paris, je t'aime

محصول 2006 فرانسه، لیختن‌اشتاین، سوییس و آلمان
کارگردانان: اولیویر آسایاس، برادران کوئن، آلفونسو کوارون، ژرارد دیپاردیو، الکساندر پین، والتر سالس، تام تیکور، گاس ون‌سنت و … .



4 comments:

Unknown said...

بعضی وقتا فکر می کنم ممکنه دیدن این فیلما اونقدرم خوب نباشه که خوندن متنهایی که در ارتباط باهاشون مینویسید یا عکسایی که انتخاب می کنید.(یه جور دلداری به خودم که نمیتونم فیلمای معرفی شده رو پیدا کنم)
====
اما به نظر من فضاها خیلی مهمن
بی انصافم نباشید.ایلام با اونهمه چنار و بلوط برهوته؟نکنه گرد و خاک همه رو پوشونده؟

سولماز said...

ماموريت چه جاهاي خوبي شما رو مي فرستن! خوش به حالتون:)ه

سولماز said...

تيترت حرف نداره راستي
كاش منم با دوستان بودم الان اونجا
!البته بيبي رو هم مي بردم با خودم

Anonymous said...

اقا من كه پيدات كردم اون هم به چه زحمتي. .از شعر خوندنت كه لذت ميبرم. كافه كاما هم حال منو خوب كرده...پيراني