Thursday, May 26, 2011

چیزهایی که دوست ندارم


از دکترها خوشم نمی‌اید. کلا آدم‌هایی را که برای بقیه نسخه می‌پیچند دوست ندارم. اینهایی که فکر میکنند راه نجات دیگران را پیدا کرده‌اند و فکر می‌کنند اگر بقیه به حرفشان گوش بدهند جهان جای بهتری است علاوه بر اینکه نچسبند آدمهای خطرناکی هستند. از فیلم‌های اینجوری هم خوشم نمی‌اید. فیلمهایی که به برکت جمهوری اسلامی برچسب معناگرا می‌خورند و معمولا هم احمقانه‌اند. ایثار را دوست نداشتم. اگرچه قابل تحمل‌تر از نوستالگیا و استاکر بود. اما اینکه دارد دعوت می‌کند که ایمان داشته باشیم و فداکاری کنیم تا جهان جای بهتری شود از نظر من یعنی چرت یعنی مزخرف.
ایمان و معنویت و عشق و خانواده و فداکاری و ایثار و نوستالژی و راهنما را من می‌گذارم دم در آشغالی ببرد، هرکس لازم دارد قبل از رسیدن ماشین آشغالی بیاید بردارد.

22 comments:

azade said...

Mehrzad jan, vali jaii ke man alan hastam ba tamame vojood dark kardam ke mishe too moshkelat bedoone tavaghoe jobran be ham komak kard va mardomesh az che arameshi barkhordaran (hatta too sakhttarin sharayet ke hamin tazegi ha etefagh oftad). Injoori nagoo, Iman, eshgh, khanevade va fadakari va har chizi jaye khodesh arzeshmande :) darzemn salam!

مهتا said...

منمممممممممممممم.. آخیش خوب شد گفتی..
احساس من از دیدن فیلم معنا گرا یعنی خمیازه کشیدن از سر بی حوصلگی بخاطر دیدن هیج ..
یادم افتاد به 18 سالگیم که فیلم نوستالژیا اکران شده بود . دو تا پیرزن اومده بودن سینما تند تند بافتنی می بافتن و حرف می زدن و هنوز هم من فکر می کنم کار درست اونا می کردن !

چاقانه ها said...

ما یک مثلی داریم که در ان می گوییم : عشق به زور و مهر به چمبه نمشه .
این و با لهجه مشهدی بخون .
یعنی کاری به زور نمی شود که آدم آن را دوست داشته باشد .
به زور به خورد کسی چیزی را دادن
ته ریز بالاریز ( اسهال )به همراه دارد .

اراکده said...

بده نمکی ببره نه آشغالی. یه پولی دستتو میگیره یه نونی هم به نمکی میرسه . تازه میبره واسه کسی که به اینا نیاز داره. اشتغال زایی هم می کنی.

Morteza said...

chi begam valla

shokolate talkh said...

man chera doost daram in 3 ta filmi ke migi ro?!

هوای تو said...

دوست من این جبهه ای که تو درمقابل سینمای به اصطلاح معنا دار"،گرفتی چندان فرقی با برخورد متعصبانه اونا نداره ..ملاکهای خوب خوبه ونیازی به اثباتشون نیست..البته آخرشم هرکی اون کاری رو میکنه که دلش میخاد.فرزان

نعیمه said...

کلن از هر چیزی که جنبه شعاری داشته باشه بدم میاد.

Hasti.N said...

این شده یک سنت، که نوشته‌های تو تا ناکجا آباد آدم رو تکون بعده و بندازدت توی یک چاله سیاه...از همون چاله‌های فضا که معلوم نیست کجاست، اما هست و میخوردت، بلیعده میشی‌ و نمیفهیمی چی‌ شد، فقط میفهمی که خودت نیستی‌. این شده یک رسم زیبا که این کلمات بره رو خونت و توی ذره ذره سلول‌هات و هی‌ بهشون فکر کنی‌ و دور بزنی‌ و دور بزنی‌. وبلاگت برای من شده داروی خلسه، بهترین آنتی...آنتی یه هرچی‌، نه الزاماً آنتی دپرشن ...فقط آنتیِ هر چیز ناخوشایند. اینو از چیپسی کینگ شنیدی؟ گوش کن ببین با اینکه من از این ترانه فقط سه کلمه میفهمم اما باهاش میرم تا کهکشان...همون آنتی، همون نوشته‌های تو.

http://www.youtube.com/watch?v=9DRTd8eUewE

Unknown said...

هم صدای بی صداییم با هم از هم جدائیم...
خداشاعر اش را رحمت و خواننده اش را حفظ بفرماید

نان و شراب said...

دلم برایت تنگ شده بود ...



لی لی

سام said...

بعد از مدتها با فیاتر شکن دارم میخونمت! بسیار خوشحالم.
هنوز شروع به خوندن نکردم .

سام said...

دنیا بدون اینا قابل تحمل نیست.باید باشن.بذار بهشون عادت کنی.ارزش هر کسی تو زندگی به رنجیه که میکشه . عشقی که میورزه.لازم نیست کار شاق و ایده الی بکنی فقط کمی خوب بودن هم خوبه.
:)
خوشحالم دوباره میخونمت.

مهربون said...

خسته و پر از خشم مثل همیشه !چرایی که جوابش را می دانم را نمی پرسم!

Hasti.N said...

چرا نیستی‌ تو؟

shokolate talkh said...

gheybathaat dare kheili toolani mishe,gheybate kobra nari?!

havvazad said...

kojayi shahrokh?

azade said...

salam, omidvaram khoob bashi.

نعیمه said...

سلام
خوبی؟

Hasti.N said...

digeh be shedat negaraanam, kojaai??

سانتا said...

یادم هست آن سالها تو این نبودی یغما
تو این شدی
تو را اینگونه کردند

Unknown said...

سلام.اولین باره که میخونمتون.بسیارزیبا بودید.وآشنا.زندگی جدید وایلام66 معرکه بودن.
منم دکترا رو دوست ندارم اما تا دلتون بخواد واسه همه نسخه می پیچم.دلم میخواد بقیه هم همین کارو بکنن.چی میشه مگه؟بعضی وقتا بین همین نسخه ها یه چیزایی پیدا می کنم که خوابشم نمیدیدم.اگر چه شما اگه گیرتون بیاد لابد میذاریدشون پشت در خونه تون.راهتون خیلی دوره والا میومدم همه رو از در خونهتون بر می داشتم.واقعا"لازمشون دارم