Saturday, April 27, 2013

به بانگ چنگ مخور می که محتسب تیز است

آقای ا.آ همکلاسی دوران راهنمایی من بود حتم دارم همین الآن جدول ضرب را حفظ نیست بعید می دانم بلد باشد یک صفحه انشا بدون غلط املایی و انشایی در باره بهار بنویسد. دارد دکترا می خواند.
ر.م همکلاسی دبیرستان خودم بود. الحمدلله که دکترایش را گرفت اما برخورد اجتماعی: صفر؛ میزان شعور : صفر؛حتا بلد نیست لباس درست حسابی بپوشد
بگذریم
سعیدی سیرجانی یک مقاله ی انتقادی به سبک دیگر مقالاتش دارد در کتاب دز آستین مرقع" که می‌نالد از تبعات افزایش کمی فارغ التحصیلان دانشگاهی به هر قیمتی و مخصوصا به قیمت افت فاحش کیفیت تحصیل.
تاریخ چاپ مقاله بهار 1355 است.
داشتم فکر می کردم  اگر وضع امروز را می دید چه می نوشت؟

مقالات دلنشین و البته گزنده دیگری هم درکتاب هست که کتاب را از نظر من به دسته یکی از صد کتابی راه می دهد که باید پیش از مرگ خواند.

در آستین مرقع
مجموعه مقالات
علی اکبر سعیدی سیرجانی


No comments: