Sunday, September 25, 2011

تو ای همراه، ازین منزل مکن تعجیل در رفتن / که این جا در کمند او اسیرانند پابسته


توي جشنواره كن سال 1974 كه مونيكا ويتي هم جزو هيات داوران بود و رياستش را رنه كلر فرانسوي به عهده داشت و اسپيلبرگ با فيلم شوگرلند اكسپرس، هال اشبي با اخرين جزييات، آلن رنه با استاويسكي، كارلوس سائورا با كازين آنجليكا، پازوليني با شبهاي عربي و فاسبيندر با ترس روح را مي خورد و ... حضور داشتند و نخل طلا را مكالمه فورد كاپولا برد در بخش جانبي جشنواره يك جايزه هم به Lancelot du lac برسون دادند كه البته برسون آن را نپذيرفت.
حکایت عجیبی‌است حکایت لانسلوت که در وفاداریش به آرتور هیچ شکی نیست و در خیانتش نیز؛ و این دو را یا هم دارد. با داستانی رومانتیک مواجه نیستیم که سردار بزرگ سپاه عاشق ملکه شده باشد با داستانی حماسی نیز مواجه نیستیم که در بستری از عشق اتفاق بیافتد؛‌ با فیلمی از برسون مواجهیم که این دو را در خود دارد و فراتر از آن. با فیلمی از برسون با آن برشهای عجیب و روایتی عجیب‌تر
Lancelot du lac
محصول 1974 فرانسه و ايتاليا
85 دقيقه رنگي
نويسنده و كارگردان: روبر برسون
با بازي لوك سيمون در نقش لانسلوت 
+ عنوان مطلب بیتی از اوحدی مرغه ای است 

5 comments:

فرزان said...

درود
اون مورد رو چک کردم ظاهرن حل شده.ممنون

فرزان said...

محکوم از مرگ گریخته شو خیلی دوس دارم .پول" هم وهمینطور بالتازار ..کاراش عجیب قویه ودست روی نکته های روانی واجتماعی خاصی میذاره..بازی با سایه ونورش رو هم میپسندم.فیلمی که گفتی رو ازش ندیدم ولی مطمئنم همونطور که میگی غیر قابل پیش بینیه.

shokolate talkh said...

dar ertebat ba poste bala: ma khoob nemishim doostam, midooni ghesmate vahshatnakesh chie?hatta kasi ma ro badan be khater ham nemiare be paase ranjhaii ke keshidim. in joor mavaghe arezoo mikonam kash hadeaghal jaye Ann Frank boodam!!!

قصه گو said...

بالاخره بعد از چند روز وی پی ان آزاد شد و تونستیم بیاییم اینجا کامنت بگذاریم که دیدیم کامنت بالایی رو بستی
خواستم بگم درست یک سال پیش بود که درباره رضا نوشتی و داغ منو تازه کردی
باز هم وقتی می نویسی داغم تازه می شه
مرده شور این داغ رو ببرن که نمی خواد کهنه بشه

Hasti.N said...

چقدر این داغ روی سینه ‌ات تازه نشسته، حتا میشه سزشش رو از پشت این شیشه سرد حس کرد. تو هم به خواب‌ها معنی‌ میدی مهرزاد؟ تو هم براشون معنی‌ می‌سازی؟ من جرات ندارم اینکار رو بکنم.